Na legitymacji umieszczone są imię i nazwisko, fotografia oraz indywidualny numer legitymacji.
Legitymacja jest dokumentem identyfikującym studenta w następujących systemach SGH:
- Katalog Biblioteki Aleph – legitymacja stanowi jedyny dokument uprawniający do korzystania z Biblioteki SGH. Dzięki legitymacji w systemie Aleph student może sprawdzić m.in. aktualne wypożyczenia, termin zwrotu książek, dokonać jego przedłużenia czy obejrzeć historię swoich wypożyczeń.
- System Centralnego Wydruku (CW) – urządzenia wielofunkcyjne znajdujące się na terenie SGH, które pozwalają studentom na drukowanie, kopiowanie, skanowanie i wysyłanie dokumentów.
Legitymacja może pełnić również funkcję Warszawskiej Karty Miejskiej.
- Odbiór i przedłużanie ważności legitymacji
-
Wysokość opłaty za legitymację studencką wynosi 22 zł.
Studium Licencjackie
Opłatę należy przesłać na indywidualny nr konta tytułem: imię, nazwisko, numer albumu, tryb studiów, opłata za legitymację.
Odbiór legitymacji jest możliwy po odnotowaniu na koncie studenta w USOSweb opłaty za legitymację.
Studenci rozpoczynający studia mogą odebrać legitymację po uiszczeniu wpłaty za pierwszy semestr studiów – dotyczy studentów płacących za studia.
Szczegóły dot. odbioru legitymacji przez osoby, które rozpoczynają studia od 1 października są dostępne na stronie Dziekanatu Studium Licencjackiego
Pod koniec każdego semestru studenci, którzy mają zaliczony poprzedni semestr studiów oraz uregulowane ewentualne należności, zapraszamy do dziekanatu w celu przedłużenia ważności legitymacji studenckiej.
Studium Magisterskie
Opłatę za legitymację należy przesłać na indywidualny nr konta tytułem: legitymacja [numer albumu studenta] z dopiskiem: I semestr studiów [tryb studiów]* II stopnia* należy wybrać właściwy tryb studiów: stacjonarne / niestacjonarne sobotnio-niedzielne
Fakt uiszczenia opłaty można sprawdzić w systemie USOS.
Legitymacje są wydawane od 1 października, w godzinach obsługi bezpośredniej studentów.
Studenci studiów płatnych przed odbiorem legitymacji muszą również opłacić czesne.
- Co zrobić w przypadku utraty lub zniszczenia legitymacji?
-
W przypadku utraty legitymacji student zobowiązany jest niezwłocznie ją zablokować. Blokowanie legitymacji jest możliwe po zalogowaniu się w systemie zarządzania kontem i wybraniu zakładki Blokowanie legitymacji lub osobiście w Zespole Wsparcia Rozwiązań Informatycznych (ZWRI).
W przypadku zgubienia bądź zniszczenia legitymacji, student zobowiązany jest wyrobić duplikat w swoim dziekanacie. W tym celu należy złożyć podanie w USOSweb z prośbą o ponowne wyrobienie legitymacji oraz dokonać wpłaty w wysokości 33 zł na indywidualny numer konta studenta.
Czas oczekiwania na legitymację wynosi około 2 tygodni.
- mLegitymacja
-
Studenci I i II stopnia, posiadający ważną ELS i nr PESEL, mają możliwość aktywowania mLegitymacji studenckiej. Aby dokonać aktywacji, należy założyć i potwierdzić Profil Zaufany, pobrać i zainstalować na telefonie aplikację mObywatel oraz zamówić mLegitymację (QR kod) w USOS WEB w zakładce „Dla Studentów”.
mLegitymacja studencka – czyli legitymacja studencka w telefonie – działa tak, jak tradycyjny dokument. Pokazując ją na ekranie smartfona można potwierdzić status studenta, skorzystać z ulg i zwolnień. Przy użyciu aplikacji mWeryfikator uprawnione osoby mogą potwierdzić dane (imię, nazwisko, zobaczyć zdjęcie z dokumentu, sprawdzić ważność mLegitymacji studenckiej).
Po każdym przedłużeniu ELS należy na nowo zamówić mLegitymację. Nie można zamówić mLegitymacji bez uprzedniego przedłużenia ELS.
Dziekanat Studium Licencjackiego – Sekretariat
al. Niepodległości 162
tel.: 22 564 98 55
e-mail: dsl@sgh.waw.pl
Obsługa studentów – Studium Licencjackie
Dziekanat Studium Magisterskiego – Sekretariat
al. Niepodległości 162
tel.: 22 564 94 83
e-mail: dsm@sgh.waw.pl
Obsługa studentów – Studium Magisterskie